BRITAX SATSAR DIGITALT 2017

Malmö, 4 april 2017 – Britax, ett av marknadens ledande varumärken inom bilbarnstolar, barnvagnar och tillbehör, går in som en av tre huvudsponsorer till Ebba Kleberg von Sydows senaste projekt: Ebbas gravidpodd. Satsningen är en del av Britax marknadsföringsstrategi för 2017 där stort fokus ligger på digitalt vad gäller köpt media. Sverige är den enda av Britax samtliga Europeiska marknader där en podcast används som marknadsföringskanal.

– Britax är ett modernt och innovativt varumärke som vill inspirera familjer att resa friare, säkrare och med stil. Genom Ebbas gravidpodd kommer vi att nå vår attraktiva och alltmer digitala målgrupp på ett naturligt och relevant sätt. Det känns helt rätt att satsa stort på digital media 2017 och vi kunde inte känna oss tryggare i detta samarbete, säger Liza Alvarez, marknadschef på Britax i Norden.

Ebbas gravidpodd riktar sig till gravida och blivande föräldrar och kommer att handla om allt som är kopplat till graviditet, föräldraskap och bebisar – från gravidkrämpor till vad man bör tänka på när man väljer barnvagn och babyskydd. Podden lanseras den 5 april. Ebbas gravidpodd distribueras via Acast och finns överallt där poddar finns.